28 september 2013

Wat mag je baby wanneer eten?

Dit vind ik een lastig onderwerp. Er lijkt op internet of waar dan ook niet een eensluidend en eenduidig advies te zijn. Het is echt van: "Zoveel mensen, zoveel meningen." En dus probeer ik zoveel mogelijk mijn gezonde verstand te gebruiken en ben ik met wat ik mijn baby geef wat aan de voorzichtige kant. Maar toch.

Op het consultatiebureau zeiden ze nadat mijn kleine 6 maanden was dat hij nu alles mag eten, met uitzondering van honing en koemelk. Ook uitkijken met nitraat rijke groenten.
Diverse sites op internet zijn een stuk gedetailleerder. Bijvoorbeeld borstvoeding.com geeft een uitgebreide lijst met wat een baby mag eten vanaf hoeveel maanden. Zelf zeggen ze al dat deze lijst wat conservatief is. Het is dan ook een heel uitgebreide lijst met veel verboden. 

Gezond verstand?
De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Zo ga ik er dan ook maar mee om. Zaken die door een enkele site worden ontraden eet mijn kleine met mate en niet te vaak. En als mijn baby dan nergens last van lijkt te hebben zal het wel goed zijn, meen ik.

Wat vind jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten