1 oktober 2013

Recept met rijstkoker: rijst met erwtjes en tomaat

Nu eens wat anders dan aardappelen, ik heb die rijst- en pastakooker tenslotte niet voor niets gekocht. Bij dit recept gebruik ik gekookt water in de rijst- en pastakoker, dan weet ik ik zeker dat de boel gaar is. Grote kans dat je waterkoker toch al naast je babycooker staat, dus dat is handig. Ook maak ik er toch gewoon een eenpans gerecht van. 

Ingrediënten 
Voor 1 of 2 porties (het mandje van de rijstkoker is eigenlijk net te klein...)

2 eetlepels rijst
3 eetlepels diepvries doperwten 
2 tomaten
Eventueel 1 theelepel boter of olie 


Bereiding
Ontvel de tomaten: Kook water. Doe een kruisje in het velletje van de tomaten en doe ze in een bakje. Giet het hete water erover totdat de tomaten onder staat. Even een paar minuten geduld tot het velletje van de tomaat los begint te laten. Afgieten en even koud water in het bakje met de tomaten doen. Vel van de tomaten trekken en de zaden uit de tomaten halen. Tomaten in een paar grote stukken snijden.
Tot streepje 3 water in het stoomcompartiment doen. De rijst en de erwten in de rijstkoker doen. Snel even een lutje water koken en dit bij de rijst en erwten doen tot ze net onder staan. Tomaten erbij.
Stomen
Rijst afgieten en ook het water in de doorzichtige beker weg doen.


Rijst, erwten en tomaat pureren in de doorzichtige beker. Eventueel olie of boter toevoegen.
En klaar is je rijstgerecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten